Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Soft- og hardware -> AMD Anthlon versus Pentium 4

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste
Av Innlegg
corona
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 31 Mai 2001
Innlegg: 145
Bosted: Sommerøya
Rykte: 74.7


Onsdag 22 August 2001, 19:48
Svar med Sitat
Er i gang med innkjøp av nytt datautstyr. Siden jeg mildt sagt ikke har peiling, spør jeg om hva forskjellen er på AMD Anthlon i forhold til Pentium 4? Svar forståelig slik at en uvitende forstår... Smile Lurer litt på en Pentium 4 1,8 GHz. Er Dell et bra merke? Geforce 3 er det bra?

Noen som har noe å anbefale til en komplett pakke?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Onsdag 22 August 2001, 21:54
Svar med Sitat
Hvis du skal har en komplett pakke, så for all del kjøp DELL og ikke noe annet. Der kan ru selv velge hva du vil ha, men de bruker kun de beste komponentene som er å oppdrive. Et eksempel er feks, at de kun bruker kingston ram i maskinene sine, Det er den desidert beste, og dyreste hvis du vil kjøpe utenom, ramen. Forskjell på AMD og Pentiumene. Vel. I tester viser det seg at AMD er noe raskere på enkelte oppgaver, mens Penium er raskere på andre. Det variere, men gennerellt sett er kanskje AMD noe bedre. Det negative med AMD er at de leverer prossessorene sinde så godt om "overklokka" før originalt, det gjør ikke pentium. Derfor er AMD noe bedre. Å overklokke vil si å rote med spenningen på hovedkortet og i bios, ++ slik at prosessoren yter mer en egentlig er beregnet på. Dette kan gjøre den ustabil. AMD er ikke ustable, men i det litt lengre løp vil det gi prosessoren en ortere levetid. Men har du planer om å kjøpe hos DELL, så gjør heller det. Du får ikke noe bedre uansett. Ikke la deg lure av store tall i butikken. Det er som regel noe ustabilt dritt, av noe billig skrap. Eller...Alltid! Har bare sett dårlige eksempler(!) Har selv DELL maskine, så jeg har en viss peiling på hva jeg skriver.

Av Innlegg
oycob
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Mai 2001
Innlegg: 249

Rykte: 65.2
stemmer: 1


Fredag 24 August 2001, 12:44
Svar med Sitat
De fleste Pentium og AMD prosessorer kan overklokkes ganske mye, med et godt kjølesystem... en 800 Mhz pentium har jeg lest om at noen fikk opp i 1300 Mhz med et nytt kjølesystem (vifte el.l.)...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Fredag 24 August 2001, 14:19
Svar med Sitat
I tester har det vist seg at AMD Athlon 1,2 ghz er like bra som en Pentium 4 1,7 ghz.



Men ikke vet jeg...



Ja, jeg tror dell er bra maskin..Smile

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Fredag 24 August 2001, 21:20
Svar med Sitat
sant det med amd ja. Men de virker også litt forskjellig på forskjellige typer oppgaver. Alle prosessorer kan selvsagt overklokkes relativt mye hvis du har ett godt kjølesystem, som desverre ikke alltid er like billig. Men AMD er det som er vanskligst. Pentium kan overklokkes mer uten at du trenger å invistere så veldig mye i kjøling. De lar som regel prosessoren kjøre på en noe lavere hastighet enn den er bygd til. Det gjør at garantien for at den er stabil blir enda større. Har i vert fall lest det i pcworld.

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Lørdag 25 August 2001, 9:20
Svar med Sitat
Jeg tror ikke corona skal overklokke pcen sin så mye...men Intel har alltid vært dyrt, og AMD har alltid vært litt under dem i pris og ytelse, men i det siste har de laget prosessorer som kan gjøre flere oppgaver raskere enn Intel's prosessorer. På papiret er Intel best..men ikke på pcen....



Men det er vel litt som hulemannen (:p) vår sier; Det har litt med hva slags oppgaver man gjør...



Men ved vanlige oppgaver tror jeg ikke du vil merke noen særlig forskjell på en AMD Athlon 1,2 ghz og en Intel Pentium 4 1,7 ghz.

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Lørdag 25 August 2001, 9:20
Svar med Sitat
Det vil kanskje høres kulere ut å ha en 1,7 ghz enn å ha en 1,2 ghz da...

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Mandag 27 August 2001, 16:32
Svar med Sitat
det kan jeg si meg enig i. Mer prestinse liksom.

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Fredag 31 August 2001, 14:08
Svar med Sitat
men når intel tror de eier verden, så lønner det seg da å kjøpe amd..

Av Innlegg
corona
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 31 Mai 2001
Innlegg: 145
Bosted: Sommerøya
Rykte: 74.7


Fredag 31 August 2001, 15:22
Svar med Sitat
Har bestilt dataén nå,-og venter spent. Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Fredag 31 August 2001, 16:50
Svar med Sitat
nå, hvilket merke ble de, eller hva har du bestillt om det ikke er noe merke?



intel eier vel kanskje verden på en måte, men de har også den beste teknologien når alt kommer til alt. Uansett så har de ikke monopol på samme måte som microsoft. AMD og Intel har faktisk en "patent-avtale" seg i mellom slik at de ikke trenger å saksøke hverandre pga måten de lager prosessorene på med tanke på arkitektur og form m.m. De kan selvsagt ikke kopiere hverandre, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.

Av Innlegg
corona
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 31 Mai 2001
Innlegg: 145
Bosted: Sommerøya
Rykte: 74.7


Fredag 31 August 2001, 18:36
Svar med Sitat
AMD 1.4 GHz, CPU vifte,2 x 512 MB DDR, Asus A7M266 Hovedkort,60 GB hardisk, DVD spiller, CD brenner ,GeForce3 MB64 DDR, Logitech Cordless Desktop Optical PS2,Trådløs tastatur og mus, 19" triniton skjerm,høytalere, skanner, epson blekkskriver + en del andre ting som står på lista, som jeg ikke forstår et kvidder av... :smile:

[ Dette innlegg ble endret av: corona den 2001-09-04 19:25 ]
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Lørdag 01 September 2001, 14:02
Svar med Sitat
Gratulerer med ny msakin da.

Av Innlegg
oycob
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Mai 2001
Innlegg: 249

Rykte: 65.2
stemmer: 1


Søndag 02 September 2001, 12:04
Svar med Sitat
til pris....?



Må ha meg ny maskin snart... Wink
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Søndag 02 September 2001, 16:06
Svar med Sitat
må du det? har ikke du 800 mhz da? jeg har 450 mhz og det holder!

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 1 av 5 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24