Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Small talk -> VIetnamkrigen

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Av Innlegg
Gjest








Lørdag 23 August 2003, 22:05
Svar med Sitat
det er ganske så drastisk å sammeligne Vietnamkrigen med holocaust. USA hadde ikke som må å utrydde vietnamserne.

USA gikk inn i Irak uten Nato-støtte. Hvorfor det? Jo, det var for mange sosialister (eller noe sånt) som sitter i Nato. De gikk i mot. Tony Blair er sosialdemokrat. Han støttet krigen, USA gikk ikke inn alene. Og påstå at USA driver terrorisme ville fått en hver amerikaner til å se rødt. USA driver krig MOT terrorisme. Til oreientering.

Guantamobasen på Cuba er smart bygget opp. Er fangene rettsløse? Nei. Er det egentlig å ta seg noen frihet? Basen er bygget opp etter amerikanske fengselsprinsipper. Så det så!

Du kan gjerne få støtte taliban og Saddam, jeg foretrekker å gi bush støtte. Han fik faktisk en quarter av meg til valgkampen sin!!

Forøvrig er reklamefilmene sært gode, de lokker med heder og medaljer.

Du tror det kunne blitt en god nazistav meg? Kom med argumentene!

Av Innlegg
agustus61
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Aug 2003
Innlegg: 18

Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9


Lørdag 23 August 2003, 22:09
Svar med Sitat
Ordspillet "alle gir noe.. bla bla" er noe av det mest idiotiske jeg har sett. For hver eneste drepte amerikanske soldat sitter det en familie igjen. Det sitter en mor eller en datter og lurer på om den viktigste personen i deres liv led mye eller var redd før han døde i Vietnam. Du kan jo troppe opp på deres dør med flagg og det "ordspillet" pent brodert på en uniform. Kanskje det hjelper dem i sorgen... Confused
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Gjest








Lørdag 23 August 2003, 22:12
Svar med Sitat
vet ikke om du har vært i USa i det siste. du vil finne ordspillet nevnt, "support our Troops", Support president bush, og "god bless america" i veldig mange butikkvinduer. det er noe familien din kan være stolt av. Dessuten får familien din da skatteletelser, da de har lidd nok for sitt land.

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Lørdag 23 August 2003, 22:19
Svar med Sitat
Hvis du kunne noe historie jsw, så ville du visst at lillebror Storbrittannia alltid følger stolt med storebror USA.

Hvis familier med skilter med god bless america får skattelettelser er jo det rene bestikkelser... huffamei...

Mange sosialister eller noe sånt i Nato???? hahaha...

Om man ikke støtter bush, betyr det ikke at man støtter Talban eller Saddam vet du?

Amerikanske fengselssystemer er ikke noe bra!

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
agustus61
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Aug 2003
Innlegg: 18

Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9


Lørdag 23 August 2003, 22:19
Svar med Sitat
Jeg støtter hverken Bin Laden, Saddam eller Bush. De er alle i samme bås synes nå jeg. De bruker Gud, Politikk og angst for å fremme egne interesser og for å holde på makten. Bush er kanskje ikke så ille som dem, men han er enda mer farlig. Du må ikke glemme at Bush ville forenhver pris komme i det ovale kontor. Han skrev under dødstraff dommer så blekket fløy under hans tid som guvernør i Texas. Så vinner han historiens mest tvilsomme seier mot Al Gore. Bush er ikke noen englegutt bare så det er sagt. Han er ærgjerrig og vil vinne gjenvalget for enhver pris.

Vel, USA maktet nå å utslette 2 millioner vietnamesere under krigen, så jeg mener at når du kommer på et tall drepte sivile med 6 sifre så kvalifiserer du. Selv om Stalin og Hitler var verst.

Quartern din kunne du puttet på sparebøssa. Bush fikk nemlig så mye hjelp fra sine oljevenner(intressenter) i Texas at han fløt på pengestrømmen helt inn til hvite hus. Forbindelsene hans med blandt annet Enron gjør han så tvilsom som ingen annen statsleder. Du skal se at et fett direktørsete i et stort oljeselskap venter Bush i Texas når han tropper av...

Argumenter? vel saken taler for seg selv...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Gjest








Lørdag 23 August 2003, 22:26
Svar med Sitat
Tjohei!

Jeg støtter dødstraff. At det gjeldt meg, ville jeg faktisk foretrukket det fremfor livstisstraff, i en celle med 1000 watts lys på hele døgnet. At Florida og Texas er kjent som "the bush states" pga. atall dødsdommer er rett.

Du tror Al Gore ville vært mye bedre? Til orientering er han også for dødstraff.

Om Bush ville få et styrehverv i et oljeselskap når den tid kommer er jo ikke unaturlig. Det er hans egentlige arbeid.

UK var på ingen måte tvunget til å støtte US. de kunne gjort som frankrike, men (heldigvis) støttet de heller US.

Alle krigsveteraner eller ex-pow'er får skattelettelser og slipper å betale bilavgifter og bomringer. Dette fordi de har lidd nok for landet sitt.

Av Innlegg
agustus61
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Aug 2003
Innlegg: 18

Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9


Lørdag 23 August 2003, 22:52
Svar med Sitat
Når de henter deg fra cellen og drar deg ut for å spenne deg fast i stolen føler du sikkert det samme.. "ja, dette er bedre enn å være inne på livstid."
Når 20000volt griller deg som en frossen kylling i mikroen er det vel godt å slippe å kjede seg på cella.... jesus mann...

veteraner som slipper å betale bompenger??? de fleste vietnamveteraner har jo ikke ben engang? De fleste US soldater som gjennomgikk krigen i Vietnam nyter sikkert godt av å slippe bompenger og få skattelettelser.. jaja.. 2065000 liv.. bompenger og skattelettelser.... Rolling Eyes
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Gjest








Lørdag 23 August 2003, 22:57
Svar med Sitat
Jeg har ikke tenkt å gjøre noe galt. Men dersom noen dreper noen andre, synes jeg dødstraff er rett og rimelig.

Skattelettelsene er en heder. Fordi at de har lidd nok for sitt land.

Av Innlegg
agustus61
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Aug 2003
Innlegg: 18

Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9


Lørdag 23 August 2003, 22:59
Svar med Sitat
Bra medlemsbilde fra arilden forresten... Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Gjest








Lørdag 23 August 2003, 23:01
Svar med Sitat
hva hadde det med dette å gjøre?

Av Innlegg
agustus61
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Aug 2003
Innlegg: 18

Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9


Lørdag 23 August 2003, 23:02
Svar med Sitat
Enn om personen som blir henrettet er uskyldig? Du mener vel også at USAs rettsvesen er vanntett.... de dømmer forresten 15-17 åringer også til døden der borte.. men en må være 21 for å drikke alkohol.. go figure...

skattelettelser heder??? jeg ville ikke dratt i en krig for å slippe skatt... det høres latterlig ut..
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
agustus61
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Aug 2003
Innlegg: 18

Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9


Lørdag 23 August 2003, 23:05
Svar med Sitat
bildet til arilden var av Bush med en Hitler bart.. synes bare det var morsomt.. du finner det lengre opp til venstre... Smile fra alvor til spøk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Gjest








Lørdag 23 August 2003, 23:07
Svar med Sitat
Skattelettelsene er et tilleggsgode

Om noen henrettes på feil grunnlag, er det synd. Det bør ikke skje. Også i Norge er strafferettsalderen år. en åring kan i teorien bli dømt til års fengsel.

Av Innlegg
agustus61
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Aug 2003
Innlegg: 18

Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9


Lørdag 23 August 2003, 23:16
Svar med Sitat
Er det synd om noen henrettes på feilaktig grunnlag? Hvordan tror du den personen føler seg når han blir drept? Jeg blir kvalm av henrettelser. Jeg synes det er et perverst rituale. Bare at Bush var så ivrig med å henrette folk gjør meg enda kvalmere.

Du lever i litt av en fantasiverden. Om du bare for et sekund kunne forstå hva de menneskene går igjennom. Mange som lever fortjener å dø og mange som er døde fortjener å leve. Kan du virkelig ta å dømme hvem som fortjener hva??? Våkne opp mann. Jeg blir skremt.

Det er ikke "onde" mennesker som bygger KZ leire eller massakrerer hele landsbyer i Indokina. Det er flittige ignorante små speidergutter akkurat som deg. Det var det jeg mente med at du ville vært en god nazisthåndlanger. Du mangler evne til å tenke selvstendig å se det store bilde.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Gjest








Lørdag 23 August 2003, 23:44
Svar med Sitat
Mange mener jeg har nazistiske tanker. Noe som er galt. som regler sier folk det på grunn av mitt syn på innvandrere. Men det er nå så.

Det er synd om noen henrettes på galt grunnlag. Men tenk på alle som hrenrettes på rett grunlag?

Det er svært beklagelig om jeg skremmer deg. Jeg håper du ikke får mareritt i natt.

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 3 av 6 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24