Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Small talk -> ingen skole-elever?

Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
 Hvilken
Av Innlegg
dnotebabel
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Nov 2002
Innlegg: 181
Bosted: stavanger
Rykte: 57.5


Tirsdag 10 Desember 2002, 20:04
Svar med Sitat
Very Happy Hvilken klasse går du i??? Karakterene betyr ikke alt, det er viktig når du skal søke på skole, men etterhvert som du erfarer vil du merke at det ikke teller så mye. Det er nokk mye sannhet i dette. Tro det eller ei. Very Happy

_________________
stay cool!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
Gjest








Tirsdag 10 Desember 2002, 20:45
Svar med Sitat
jeg går i åttende. jeg får seksere og femere i alt untatt gym og engelsk! Og tegning (sur, gammel tegnelærer)
Så dette går bra. jeg kommer meg videre! men jeg er enig i at det ikke er alt. det erfolk i klassen min som ser langt etter fire. det er brukbare mennesker det og!

 ja
Av Innlegg
dnotebabel
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Nov 2002
Innlegg: 181
Bosted: stavanger
Rykte: 57.5


Tirsdag 10 Desember 2002, 20:48
Svar med Sitat
Very Happy Sorry å si det, men du har opplevd veldig lite til nå i livet. jeg har opplevd mye og erfart. Du synes at jeg er litt selvgod nå, men det er sant det jeg sier.

_________________
stay cool!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
Espenhh
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 27 Mai 2001
Innlegg: 841
Bosted: Oslo & Jessheim. I'm Skilsmissebarn ;)
Rykte: 93.6Rykte: 93.6


Tirsdag 10 Desember 2002, 21:09
Svar med Sitat
Han sier jo at han forstår det du sier, jo!!! Veit også at karakterer ikke er alt, men det teller faktisk ved inntak, så men kan ikke glemme det helt. Men jeg er også helt enig at det er et dårlig system for å "dømme folk".

_________________
Hilsen Espen

Eget forum?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

 Selfølgelig
Av Innlegg
dnotebabel
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Nov 2002
Innlegg: 181
Bosted: stavanger
Rykte: 57.5


Tirsdag 10 Desember 2002, 21:43
Svar med Sitat
Very Happy Selfølgelig, jeg klager ikke på noen. Men å si at folk som får firere. er ok mennesker er vel å overdrive. Alle menneske grupper er det godt i. Der sporer vi litt av lei for det. Jeg skal holde min munn lukket etter dette.

_________________
stay cool!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
TNT
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 06 Jul 2002
Innlegg: 923
Bosted: Oslo, the big city!
Rykte: 78.8Rykte: 78.8


Onsdag 11 Desember 2002, 15:50
Svar med Sitat
de fleste i klassen min får 4'ere
man kan ikke si at karakterene lærerene gir ut er for høye hvertfall.. jeg synes de bør være mindre strenge..
det eneste som teller i åttende og niende er oppførsel og orden..
men fag-karakterene i tiende er sinnsykt viktig hvis du vil inn på en bra skole..

_________________
http://www.z-nett.net
http://forum.z-nett.net
http://outwar.z-nett.net
http://spill.z-nett.net
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside

 Nei
Av Innlegg
dnotebabel
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Nov 2002
Innlegg: 181
Bosted: stavanger
Rykte: 57.5


Torsdag 12 Desember 2002, 14:25
Svar med Sitat
Very Happy Det er det ikke tnt. Hvis du skal inn på almenn er det sinnsykt enkelt. Alle kommer inn på almenn, men skal du inn på noe annet bør du har 4 i snitt. Very Happy

_________________
stay cool!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Mandag 30 Desember 2002, 10:15
Svar med Sitat
Det er veldig sant. I klassen min var den siste som kom inn på 2. inntak en med 3, 9 i snitt... jeg vet at det også har skjedd at noen som hadde bedre enn han ikke kom inn, så inntakssystemet er ikke helt rettferdig???? I klassen min var det tilogmed en ledig plass, som en fra allmenn fikk!!!!
Jeg går i første på Media og Kommunikasjon i Oslo, og karakterene teller for meg fra år til år. Jeg kjemper på lik linje med alle andre i oslo som søker media og kommunikasjon til høsten. Selv om jeg ikke tror det blir noe stort problem for meg, vet jegdet er andre i klassen min som kommer til å ha problemer med å komme inn, så karakterer teller i stor grad når det gjelder ens fremtid.
Dessuten er det de siste karakterene du har fått som gjelder hvis du skal søke jobb noe sted i mellomtiden... ...noe å tenke over Wink ...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

 Tosk...
Av Innlegg
dnotebabel
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Nov 2002
Innlegg: 181
Bosted: stavanger
Rykte: 57.5


Tirsdag 31 Desember 2002, 18:25
Svar med Sitat
Very Happy Selfölgelig gjelder karakterene for deg. Men det er jo mange andre steder hvor karakterene ikke teller. Start ditt eget firma, da har ikke karakterene noe å si. Se f. eks på Rökke skippa han skolen etter at han fylte 16...... ja! Han begynte å jobbe på en fiskebåt, deretter har han jobbet seg opp! Så det er mer en mulig å komme seg höyt opp uten gode karakterer! Very Happy

_________________
stay cool!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Tirsdag 31 Desember 2002, 23:07
Svar med Sitat
Røkke var one in a million... tro det eller ei, men det er mange som ikke greier seg like bra som han... Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Torsdag 02 Januar 2003, 23:08
Svar med Sitat
Klarer ikke helt å bli ening med dnot-ett-eller-annet. Karakterene har nok mer å si enn du påstår. Et hvert studium på universitetsnivå etter hvideregående krever karakterer. Jeg har flere i familien som er ferdig med studier, og de kan uten tvil bekrefte det. Et kjent eksempel på det ekstreme er medisin-studie i Norge(som er mitt mål). Der kreves det over 6 i snitt. For all del, bare glem karakterene, men det merkes senere. Det er nok noe lettere på yrkesfag. Der er det om å gjøre å fåseg en lærlingjob. Blir litt annerledes. Men går du på allmenn, så JA, karakterene teller. DU er null verdt etter 3 år på allmen. dvs...du er verd en kassajobb på rimi. Men til gjengjelt har du alle forutsetninger for å studere alt du måtte ønske om du har de riktige fagene, og riktige karakterene. Om du har forutsetninger for gode karakterer innen naturfagene og matte, er saken grei. Om de fagene er et problem, bør man tenke litt mer gjennom hva man vil, fra og med Gk.

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Fredag 03 Januar 2003, 13:05
Svar med Sitat
...Men når du kommer inn på et universitet eller en høyskole er det ingen som ser på de gamle karakterene.. Wink

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Lørdag 04 Januar 2003, 1:04
Svar med Sitat
Veldig enig med deg hulemann, men jeg går på yrkesfag jeg, nærmere bestemt på media og kommunikasjon, og jeg mener at disse karakterene betyr ganske mye for meg.
Jeg har valgt veien med studiekompetanse, så det var nok ikke riktig det du siktet til.
Men skal du komme noe sted i den norske mediaverden, f.eks innen film eller fjernsyn, og i tillegg tjene godt, så må du være veldig flink med det du driver med.
Opptak ved f.eks. høgskolen i lillehammer på en av medielinjene der, har utrolig strenge opptakskrav. Det går både på karakterer og opptaksprøve, så helt ubetydelig er det nok ikke... uansett om du går allmenn eller yrkesfag.
Uansett er det nok ikke så lettt å få lærlingplass hvis fagene innenfor yrket ditt har gjennomsnittskarakter på 2.... Cool

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Søndag 05 Januar 2003, 0:01
Svar med Sitat
abiotic skrev:
...Men når du kommer inn på et universitet eller en høyskole er det ingen som ser på de gamle karakterene.. Wink


Merk Når du kommer inn.....hvis du kommer inn... Wink

Jo'a du har rett i at om du sikter til høyere utdanning er ikke allmenn den eneste veien. Studiekompetansen ligger jo til rette i de fleste yrkesfagene også, så vil du den veien må du nok jobbe ja. og da teller karakterene en del igjen.

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 05 Januar 2003, 22:16
Svar med Sitat
Og en ting... dersom du går videregående på yrkesfag, er det karkterbasert inntak hvert år... Sad Og du har ikke forhåndsrett på din egen skole... Mad

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar    Side 3 av 5 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24