Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Bruk av internett -> Eminem... Hvorfor liker du Eminem...

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
 Hvor mange ganger må jeg si det...
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Lørdag 07 Desember 2002, 0:18
Svar med Sitat
Ok... jeg liker noen av de mest promoterte sangene, men de fleste er faktisk de som ikke er hverken på radio eller tv...
for meg er kommers musikk, musikk bare laget for å selge, og tjene penger
Artikkel fra caplex...
kommersiell  (av lat. commercium, handel), styrt av forretningsmessige hensyn.
Så hvem møter seg selv i døra... Du er på riktig spor men treffer ikke helt greia. Britney spears Er kommers... hun spiller bare på utseende, har lite talent... Og ja... men så var det dette med at sex selger... og kommers musikk bare er for å tjene penger... Altså artister som er forma av et firma for at de skal tjene pnger... Eks: Spice Girls, The Band, Sclub7 osv...



Very Happy Det er ikke alltid alt er som man tror))))
Jeg brukte ifølge meg selv riktig ord...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

 Sorry...
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Lørdag 07 Desember 2002, 0:25
Svar med Sitat
Mente også å si at Eminem skriver det meste han synger selv. Han har vel ganske stor makt over seg selv også vel... Vet ikke om Eminem velger ut sanger selv??? men jeg tviler litt på det... I alle fall i starten... Nå som han er en etablert artist har singelutgivelsene blitt 10 ganger så bra!!!
Så Em er kanskje ikke kommers i dine øyne heller abiotic...

Altså mener ikke være bisk her i forumet... Men jeg mener faktisk Eminem er et geni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Razz
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Lørdag 07 Desember 2002, 19:42
Svar med Sitat
Saken er den; Greit Eminem skriver tekstene sine selv, men tekstene skal jo være så 'morsomme' og 'kule' (for å tjene penger), og tillegg er det (som du sier) plateselskapet som velger ut hvilke låter som skal selges. Dermed går det inn under definisjonen kommersiell, ettersom de sangene som slippes er tilpasset målgruppen, og ikke omvendt. Musikken skrives, lages og gis ut i henhold til hva som er populært. Og dette mener jeg er kommersielt.

Men for all del,kommersiell musikk i seg selv må jo ikke nødvendigvis være dårlig - Smak og behag.. Selv om jeg synes det, er ikke det noen universell sannhet.. Very Happy

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

 Fine by me...
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 08 Desember 2002, 0:00
Svar med Sitat
Hvis vi skal diskutere mer om dette blir det bare gjentakelser av oss selv... Jeg tror dette tema burde få hvile. Jeg tror det er blitt klart at noen liker Eminem, og andre ikke... Men det er greit det. For all del. Jeg liker nok ikke all musikk som andre liker. Jeg lagde i grunnen dette temaet for å diskutere med folk som liker Eminem, men det har vist seg at det ikke har blitt. men greit, jeg har skjønt at de gerrige ikke liker Eminem.

Men for å svare på innlegget ditt abiotic... Folk som skriver sanger skriver om det de føler... Og jeg sier som Eminem selv; Listen to the fucking songs, don´t pull out a single sentence.

Og med det er jeg ferdig med dette Temaet! Og prøv å slå opp kommersiell i en ordbok vær så snill.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Søndag 08 Desember 2002, 21:16
Svar med Sitat
hihihi....beklager mitt fravær, men jeg har ikke hatt tilgang på en maskin de siste dagene. Men siden det ser ut som om Abi tok over, var jo det greit.

Skal ikke forstsette dette her da, med mindre noen "ber" om det.

Nå får de som faktisk liker denne figuren skrive og diskutere litt med hverandre.

Av Innlegg
indicavia
Gjest







Lørdag 14 Desember 2002, 20:17
Svar med Sitat
de som liker Eminem (og de som er kritiske til bla. USA's "war on terrorism") burde sjeke ut www.gnn.tv der kan man streame Eminem's nye musikkvideo (som bare er tilgjengelig på internett) "white america" (og lese om mye rart)

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Lørdag 21 Desember 2002, 17:28
Svar med Sitat
Misty: Du svarer jo ikke på innlegget.. Når har vi faktisk en ålreit diskusjon gående som går på noe annet enn 'han suger', 'nei, du er dust, for han er konge', o.s.v.

Jeg vet veldig godt hva kommersiell musikk er. Det virker som du helt har fattet intensjonen her. Å gi ut sanger man selv tror/'vet' kommer til å selge bra er i aller høyeste grad kommersielt. Kanskje det er noen andre som bør gå over sine definisjoner av relevante begreper?

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

 IKKE ALLE SKRIVER SANGER FOR Å SELGE...
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 22 Desember 2002, 0:22
Svar med Sitat
Jeg skriver sanger for å få ut følelser...
Nå kan jo ikke jeg svare for eminem da... Jeg er jo ikke akkurat en personlig venn av eminem. Men vi må jo huske at eminem skrev sanger før han ble berømt og begynte å tjene penger på det.
Mens artister som Britney Spears, får laget sanger (av andre personer som er professjonelle låtskrivere) bare fordi de vet at disse vil selge... helt håpløst får jeg si.
Dette er i mine øyne kommersiell musikk... Folk som skriver sanger selv, om seg selv og hva de føler og mener, og selv om de kanskje gir ut disse og tjener penger på det, så er ikke det i MINE ØYNE og i leksikon sine øyne kommersiell musikk... lex: Kommersiell: styrt av forretningsmessige hensyn.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Tirsdag 24 Desember 2002, 0:59
Svar med Sitat
Hehe.. Du klarer lekent og lett å unngå kommentaren gang på gang her.. Enten så forstår du ikke hva jeg mener, eller så unngår du å svare.. Du sa selv at produsentene bestemmer hvilke sanger som skal ut, basert på hva man antar selger.. Det blir dermed direkte styrt av forretningsmessige hensyn (for å bruke den ordrette definisjonen), ergo kommersielt - Skjønner du hvor jeg vil hen(?)

Dessuten skal det jo legges til at han ble kjent av å skrive morsomme og 'kule' tekster som høyst antagelig ville slå an.. Jeg vil tørre å påstå at dette faller under denne sammen myteomspunnede ismen Very Happy

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

 Okey igjen...
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Tirsdag 24 Desember 2002, 1:16
Svar med Sitat
Hvis det er slik du definerer dette begrepet, så greit...
Styrt av forretningsmessige hensyn.... Et begrep som dette kan vris og vendes på, men jeg mener det er jeg som har rett...
Styrt: Den eneste som bestemmer...
Forretningsmessige: Penger...
Hensyn: Det man bryr seg om...

Plater som bare gis ut for å tjene penger.... BARE.... Som sagt så kjenner jo ikke jeg eminem selv, så jeg vet ikke om han skriver bare for å selge, men vi vet at han ikke gjorde det en gang... før han ble oppdaget...

Britney f.eks. får laget sanger av som sagt professjonelle låtskrivere, bare for å selge...
Eminem skriver og utgir det som er påstått(ja for vi veeeeeeeeeet ikke om dette også er et triks) å være temaer i hans liv... dersom dette er tilfelle... noe som jeg tror, definerer ikke JEG dette som kommersiellt...

God Jul... Min diskusjonspartner (vi synes aldri å bli enige,,, gjør vi vel?)

Very Happy
Hilsen Misty, som ikke er sur eller noe... (Jeg bare elsker å diskutere, og jeg har oppdaget at du er en liten kverulant selv jeg ...)
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Tirsdag 24 Desember 2002, 1:35
Svar med Sitat
Jeg vil ikke påstå at jeg hverken har vridd eller vendt på begrepet, men det er kanskje øyet som ser?

Saken er jo produsentene, for det er tydeligvis de som har siste ordet(?), og som til syvende og sist gjør han kommersiell? Jeg mener hans tekster startet det hele, men det er muligens bare min tolkning av det... Smile

Hehe, god jul til deg også! (Du har et godt poeng der, ja Wink )

Når sant skal sies, så er det ikke veldig mange som er mer kverulant enn meg, så mange venner og bekjente har fått sin del av grå hår opp gjennom tidene, ja.. Men godt å høre at jeg ikke driver deg helt til vanvidd! Rolling Eyes

Cheers

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Tirsdag 24 Desember 2002, 15:50
Svar med Sitat
ja... la oss la det være med dette...
Dette blir vi visst ikke enige om uansett...
Ha en god jul og et godt nytt år...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Onsdag 25 Desember 2002, 13:54
Svar med Sitat
nei det er for slapt. Dere kan kke bare stoppe der. Nå som jeg har meldt meg ut helt og holdent for å se hvor dette skulle ende uten meg. Også bare stopper dere? makan!

Bare en liten ting. Selv om Emmern ikke var så kjent da han skrev før, hadde han kanskje en visjon om å bli det, så tekstene var sannsynlgvis også da "kule", og noe vi dag vil se på som kommersielt, med den baktanken at han faktisk skulle slå igjenom.

God Romjul og godt nyttår!

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Torsdag 26 Desember 2002, 0:05
Svar med Sitat
Du skjønner det er veldig vanskelig å diskutere noe som man aldri blir enig om... Laughing Eminem er for meg en av de smarteste musikerene jeg vet om i dag... Han har kapret seg både fans og folk som hater han... Dette gjør bare fansen mer ivrig, og haterne får så busta fyker bare de prøver seg...
Eminem har noen fantastisk fantasifulle tekster, og har bra musikk ved siden av... Hadde ikke jeg lyttet til tekstene hadde jeg fremdeles ikke likt han...
Han er også samfunnskritisk, noe jeg liker ved personer som har en status i samfunnet...
Det vi ikke ble helt enige om, var hvorvidt Eminem er kommersiellt eller ikke... Men det kommer an på tolkningen av definisjonen, så hvis du kunne hjelpe oss Hulemann, hadde jeg blitt veldig glad...

God Jul forresten...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
ThaBabe
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Des 2002
Innlegg: 202
Bosted: bergen
Rykte: 57.4


Fredag 27 Desember 2002, 1:00
Svar med Sitat
Surprised
jeg synes eminem er kul, sangene hans er råbra, de er lissom så fengslende at du hører på dem om og om igjen.
stiiili
men han gjør masse rare ting og tekstene hans er jo litt space, men jeg tror ikke han er så seriøs...

####SMASK####

_________________
Tha#Babe-
allting har en ende, men en pølse har to!Smile
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 3 av 5 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24