Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Bruk av internett -> Eminem... Hvorfor liker du Eminem...

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Av Innlegg
Carola
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Okt 2002
Innlegg: 134
Bosted: Sarpsborg
Rykte: 57.4


Mandag 02 Desember 2002, 22:03
Svar med Sitat
Eminem er litt søt da.. Tror egentlig han er en kjempegutt jeg! Men alle skal få frem dritten i folk, ikke det gode..

Tror han hadde passa inn i Backstreet boys egentlig.. i stedet for AJ eller.no, han er lissom 'rappern' der.. det hadde passa'n Wink

Og jeg synes faktisk noen av sangen hans er rørende.. har faktisk hendt at tårene har begynt å renne litt på kinnet.. hvis jeg har sittet alene og tenkt og hørt på tekstene.. mye av det kan sammenlignes med vanlige problemer.. og får si det sånn.. Det er lissom noe ved ham som gjør at det blir så nært.. eller.. vet ikke åssen jeg skal si det jeg.. Synes han går dyrt inn i tekstene sine på en måte, det er livet hans han synger om.. men langt i fra i alle sanger da..
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger ICQ Nummer

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Tirsdag 03 Desember 2002, 16:22
Svar med Sitat
Klarer nok ikke å se helt meningen der. Hva er det egentlig som gjør hip-hop og rap så bra? De eneste de gjør er jo som regel å snakke om hvor negativt alt er, eventuellt om hvordan det var å **** den og den, eller ett eller annet annet f-skap. Dessuten er det jo ikke musikk. Eminem, eller hvordan det nå skrives, har riktgignok også noe musikk inne i bilde, men det er jo ikke det det blir lagt vekt på. Det vanlige hos rappere, er jo å lage en "melodi"-snutt på 5 sek, som svært sjelden er en melodi, snarere en sammensetning med ubestemmelige lyder. Og så raper de til det. Ganske monotont i grunn. Er ikke noe fart i det. Nå vil vel de fleste av dere be meg høre på tekstene deres, jo'a, har nok gjort det også gitt, uten å bli videre overbevist. Videre er det lite poeng i å høre alt en har laget, for å gjøre opp en mening. Var en av dere som mente det måtte til. Totalt idiotisk. Bør riktignok høre mer en en sang...eller "sang" i dette tilfellet...men en forstår ganske fort hva det er. Og hvis tekstene er det viktigste, hvorfor kan ikke de kålhuene bare skrive en bok???? Da har de mye større muligheter for få frem hva de mener. Rap blir bare subjetiv kritisering av alt mulig, eventuelt en forgudelse av narkotika mm.

Takk for meg (foreløpig vil jeg tro)

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Tirsdag 03 Desember 2002, 17:55
Svar med Sitat
Hvorfor er det ikke musikk? Kun fordi det er annerledes i forhold til musikken du liker? Enten har du liten evne til å sette deg inn i ting, eller så er du bare dum Wink Man vil få fint lite ut av ting ved å sammenligne med andre sjangere som ikke er nærliggende i det hele tatt. Jeg mener det ligger totalt forskjellige kriterier til grunn for en bra rap-låt, sett i forhold til en rock-sang, eksempelvis. Man vil dermed ikke komme fryktelig langt ved å sammenligne disse.

Og er ikke teksten det viktigste i rock-sanger, Hulemann? Hva er du for en?? Det er det som i all hovedsak bestemmer om en sang er bra eller ikke. Hvis teksten er dårlig, hva er da poenget? Det er jo det alt startet med; Man formidler tanker, følelser, o.s.v., gjennom sang. Les litt musikkhistorie! Cool

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Tirsdag 03 Desember 2002, 22:15
Svar med Sitat
Musikk: "Musikken bygges opp av melodiske, rytmiske og harmoniske elementer" et lite utdrag av en større tekst - leksikon.

Musikkhistorien bør vi vel holde oss langt unna, for den vil dere ikke en gang prøve å sette rap opp mot. Musikk etter min definisjon noe melodiøst, noe med harmoniske lyder i sammenheng. Som regel, eller alltid satt sammen av instrumenter. Sang, en sammensetning av musikk og tekst, som blir sunget på en måte som faller harmonisk inn i lydbildet. Wink . Teksten bør forøvrig også ha et budskap, for all del. missforstå meg rett....men i en sang er teksten langt fra alt! En utrolig bra tekst er kjedelig/uutholdelig å høre på om den blir fremført på "gal" måte. Jeg skal gå med på at rap er en kunst (veldig objektivt, subjektivt mener jeg noe helt annet Confused )

Og når vi snakker om å sammenlikne med andre sjagere...jo man kan faktisk sammenlikne det meste innen musikkens verden, og det mann finner som likhet vil være det melodiøse, klassisk har det, rock har det, blues har det, jazz har det, selv trance har som regel noe(om ikke mye) musikalsk i seg. Rap har det sjelden eller aldri.

det for holde Laughing

lenge siden sist gitt Cool . synd det er samme emne.

 ehh... hva nå en du må tro hulemann...
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Tirsdag 03 Desember 2002, 23:52
Svar med Sitat
Eminem er langt fra en vanlig rapper... Altså... hvor mange ganger skal jeg prøve å fortelle det her... Og du syntes jeg er idiotisk som syntes tekstene er det viktigste.
Det er sangene med de bra tekstene som varer.
Eminem har gjort mye bra... JEG MENER MYE... Og ja... en MÅ høre det meste av musikken til en person for å bedømme om han/hun er bra eller ikke... Dette går selvfølgelig ikke for en enkelt sang.
Å ja... rap har som regel en grunnbeat... og litt ekstra stash (gjelder for øvrig ikke alle sangene til Eminem). men gjør ikke all musikk det) Wink
En grunnbass, og gjerne litt ekstra elementer. Og dessuten gjør ikke eminem bare rap... Hailies song er f.eks. en ballade der han synger om datteren sin.
Vel er ikke rap melodiøst nå da hulemann???????????????????????????????????????????
Har det heller ikke harmoniske lyder i en sammenheng.
Er det heller ikke sammensatt av tekst og musikk.
Og for gud skyld, ikke beskyld Eminem for å ikke ha et budskap i tekstene sine. Det kan du ikke gjøre...
Så utifra dine kriterier er Eminem Musikk...

Ok hva er "Hit me baby one more time"(slå meg babe, en gang til(britney))
I forhold til
"Sometimes it feels like the worlds on my shoulder,
everyone´s leaning on me,
cause my baby knows that her dady´s a soldier,
nothing can take her from me,"

(Noen ganger føles det som om verden hviler på mine skuldre,
alle lener seg på meg,
for min baby/datter vet at hennes far er en soldat,
ingenting kan ta henne fra meg...)

Alle sier at britney er musikk... vel... objektivt kanskje... hehe...

Hadde Bob Dylan vært kjent foruten tekstene sine. Og hvorfor liker folk rap... Det er fordi det både er kult, og de har bra tekster, og en kul beat og en bra melodi (for det er en melodi) Alt som kanskrives med noter har en melodi...

Så når det gjelder ditt siste avsnitt, så har jeg følgende beskjed:

Rap music or hip-hop, genre originating in the mid-1970s among black and Hispanic performers in New York City, at first associated with an athletic style of dancing, known as breakdancing. The word rap, derived from a 1960s slang word for conversation, generally consists of chanted, often improvised, street poetry accompanied by a montage of well-known recordings, usually disco or funk. Detractors have criticized most rap music as a boastful promotion of violence and misogyny; others have admired it as an inventive manipulation of cultural idioms and credit many rappers with an acute social and political awareness. Early rap groups included Grandmaster Flash, Afrika Bambaataa, and the Beastie Boys. Rap has influenced many forms of popular culture, particularly film, and has been increasingly incorporated into pop music. Some influential rap performers include Public Enemy, NWA, Run-DMC, Missy “Misdemeanor” Elliot, and Queen Latifah.

Bibliography: See M. Costello and D. F. Wallace, Signifying Rappers (1990); G. Nelson, Hip Hop America (1998).

vel så... rap er egentlig ikke bare musikk... Det er en kultur... akkurat som pop, rock, jazz og andre genrer...

do you have any other questions?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Mad
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Feb 2002
Innlegg: 464
Bosted: Oslo
Rykte: 73.5


Onsdag 04 Desember 2002, 16:44
Svar med Sitat
Mod: hvorfor har du ikke gripet in her?

_________________
Min hjemmeside
Vær vis bruk din sparegris eller spis billig ris

Mitt forum
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger ICQ Nummer

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Onsdag 04 Desember 2002, 18:34
Svar med Sitat
Mad: Hva er problemet? Her foregår en saklig diskusjon om Eminem.

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Onsdag 04 Desember 2002, 19:41
Svar med Sitat
Ok misty....her legger du ordene i munn på meg. Jeg gjentar....ja teksten har mye å si en en sang, men ikke alt. Jeg kan sikkert si det en gang til i neste innlegg også om du vil Wink . Ig når det gjeller den lengre engelske teksten din var det artig å lese. Hadde jeg vert deg ville jeg kanskje ha fjernet noen linjer, som feks denne: "Detractors have criticized most rap music as a boastful promotion of violence and misogyny" Kvinnehat og vold...virkelig en fin ting...det står jeg for Rolling Eyes .

Videre må du nok komme med noen eksempler på hva godeste M&M har klart å utrette som er så meget bra. Eneste jeg assosierere det navnet med er extasy...hvorfor? jo'a den gode M&M mer eller mindre delte det ut på en konsert i tyskland...flott gjort...det må jeg si.

Og si meg en ting...hvorfor må jeg ha hørt alle sangene for å kunne si det er dårlig? Je har hørt relativt mange. Bl.a. de som har blitt spillt på radioen. Og der pleier som regel de største hitene å dukke opp. Hvis de er de beste, har han søren ikke mye å stille opp med. Du er ikke den eneste som sier han skriver bra tekster, og det har du sikkert rett i, men å plassere det i en rap blir for teit. Men det har jeg alleredet gjort rede for i et innlegg over....

Og hvorfor blander du inn Britney? Jeg mener....ja, det er musikk, men jeg har ikke sagt det er bra musikk. Hører svært lite på den typen musikk. Er ikke teknisk bra nok. Blir fort litt kjedelig. Dessuten selger ikke de bandene der på tekstene sine. De selger på sjønnhet og trend. Bare vent, om noen år synes alle det er kjempedårlig. Så både subjektivt og objektivt. Ja Britney er musikk. Bra/dårlig? opp til en hver. Jeg liker det ikke.

Hvis denne Hailies song er en sang hvor han synger om datteren sin. Er det da en rap? Eller er sangen bare ett refreng. Om det bare er sang, forsvarer det i grunn ingen ting om mitt syn på rap. Det er rap, eller sang/musikk. Sjelden eller aldri noen mellomting.

Videre er det sjelden raperen selv som synger refrenget. Har vel antakeligvis ikke noen god sangstemme, slik at rap er den eneste muligheten til å fortelle hvor fælt han har det, og hvor ille samfunne er, og hvor mye bedre det hadde vært om "vold og kvinnemishandlig" var vanlig og lovlig. Smile

Over. Laughing moro

Og hva er problemet MAD? Du bør i grunn bare trekke deg tilbake og lære!
Kålhue! Wink

 En gang til...
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Onsdag 04 Desember 2002, 23:49
Svar med Sitat
ja... for å kunne ha en viktig mening må du ha hørt mye... De mest promoterte sangene, jeg skal forklare...
Platesselskapetplukker ut sanger som skal treffe et stort publikum. Dermed er det sanger som selger som blir sluppet som singler, og kommer på radio og sånn. det er ikke nødvendigvis det beste som selger...
Eminem har en bra stemme... jeg gjentar... hør på Hailies song... der eminem synger... høh...
Og jeg har aldri forsvart oppførselen til eminem... At han har homofobi og et narkoproblem det har ikke noe med musikken å gjøre i det hele tatt... For å si detsånn, så har alle de virkelig store slike problemer... men for all del du tror vel ikke på alt du hører...
Og teksten... ja jeg ville ikke redigere teksten... det hadde jo vært løgn... og dessuten... jeg er ikke helt into rap/hip hop, men eminem... han liker jeg. Wink
Eminem har laget bra sanger liksom... ellers kan jeg vel ikke si jeg er så stolt av han at det gjør no. Eminem synger på refrengene selv... utenom stan, der dido synger... Britney var et eksempel på hvor dårlig musikk... for det er det det er... er i forhold til musikk, som eminem også lager som er 10 00 av ganger så bra...

Ditt spørsmål angående Hailies song! Her synger eminem, og har et lite innslag rap i midten av sangen. Så på en måte er det en blanding. men jeg liker overhodet ingen andre rapartister. Eminem er ikke en ren rapartist... Hn gjør masse. Han har en ganske bra stemme (selv om han ikke kan måles opp i mot f.eks. Eva Cassidy) Folk som synger om livet sitt er ekte mennesker... Det er faktisk slik at de fleste musikere skriver bra sanger bare fordi det er en historie om dem selv. JEG SKRIVER KUN SANGER OM TING SOM HAR HENDT MEG. De vakreste sangene kommer fra hjertet. Og det er derfor jeg liker eminem,,, fordi han er ærlig.

Videre jeg hater kommers musikk... Musikk bare kaget for å selge??!!

Hvordan i huleste kan du prøve å si at teksten ikke passer inn i en rap??? Altså det synes jeg nesten er litt komisk. Hvordan ville eminems tekster hørt ut med f.eks. en ballade til melodi... hehe.. men jeg tror det ville blitt utrolig underlig. Skulle ønske jeg kunne sunget for deg nå, for da ville du hørt hvor dumt det høres ut...

Og band som selger på grunn av skjønnhet er i mine øyne ikke et band... det er pengemaskiner med sexy klær.

Og for siste gang så det er helt klart... JEG LIKER IKKE RAP, JEG LIKER EMINEM... period... done... Surprised Rolling Eyes
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Carola
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Okt 2002
Innlegg: 134
Bosted: Sarpsborg
Rykte: 57.4


Torsdag 05 Desember 2002, 8:30
Svar med Sitat
GO Misty!! Wink I agree... mostly anyhow...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger ICQ Nummer

 Takk!
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Torsdag 05 Desember 2002, 21:14
Svar med Sitat
Yeah... endelig en som har en litt positiv innstilling... For eminem er bra... dett er jo en grunn til at så mange mennesker liker han...

Takk Carola Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

 Og en ting til...
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Fredag 06 Desember 2002, 9:08
Svar med Sitat
Hvorfor liker folk Eminem tror dere???
Kan noen svare meg på det?
Jeg liker Eminem fordi jeg... ja henviser til første innlegg?
Men hvoror liker du/andre Eminem?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Fredag 06 Desember 2002, 12:35
Svar med Sitat
Hehe..Misty; Jeg synes det er litt morsomt det du sier her..Jeg må si du møter deg selv i døra når du legger ut om hvor mye du hater kommersiell musikk, for så å si at du virkelig digger Eminem, hvis plateselskap velger hvilke låter som slippes som singler (for å treffe et bredest mulig lag av publikum, og dermed selge mer). Kan ikke dette karakteriseres som kommersielt? Det mener nå jeg.. De bandene jeg mener ikke er kommersielle er de som skriver sin egen musikk, i stor grad bidrar i produksjonen (eller enda bedre produserer selv), og ikke minst selv velger hvilke låter som evt. skal slippes på singel, med bakgrunn i hva de selv mener er det beste materialet.

Jeg tror folk liker Eminem fordi han har 'kule'/'morsomme' tekster (noe ikke jeg kan si meg nevneverdig enig i).. Dessuten er jo vedkommende skandaleomspunnet, som tydeligvis gjør at folk liker han bare enda mer.. Så har vi jo det artige fenomenet blant mange at dersom venner/venninner liker musikken, gjør man det selv også..

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Gjest








Fredag 06 Desember 2002, 15:54
Svar med Sitat
hater eminem!

Av Innlegg
Mad
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Feb 2002
Innlegg: 464
Bosted: Oslo
Rykte: 73.5


Fredag 06 Desember 2002, 18:18
Svar med Sitat
ok.....

_________________
Min hjemmeside
Vær vis bruk din sparegris eller spis billig ris

Mitt forum
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger ICQ Nummer

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 2 av 5 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24