Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Bruk av internett -> Limewire... Hvorfor tar det så dødslang tid?

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2  Neste
 Limewire... Hvorfor tar det så dødslang tid?
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 01 Desember 2002, 0:02
Svar med Sitat
Heisann...
Lurte på om det var noen som hadde noen erfaring med limewire... Jeg har hatt det i en dag, og jeg syntes det tar så utrolig lang tid å laste ned ting derfra. Har ikke særlig erfaring med fildelingsprogrammer, og håper noen kan hjelpe meg?
Da jeg lette etter programmer i går, fant jeg ut at det ikke fantes så utrolig mange slike programmer for mac. jeg er ikke interresert i adware eller spyware, så det må i tilfelle være noen programmer som er frie for dette jeg kan bytte til. Er det noen som kjenner til edonkey, eller har andre forslag?
Når jeg sier lang tid, mener jeg 1 til 1 1/2 time... Jeg har anologt modem da hverken bredbånd eller adsl er tilgjengelig der jeg bor. Jeg skjønner at dette kan være en av grunnene, men jeg leste her i forumet at en som hadde bredbånd hadde lastet ned en sang på 20 sek med brebånd. Det kan da ikke ta så mye lengre tid???????????
jeg kan selvfølgelig laste ned flere sanger samtidig, men det tar jo da litt lengre tid... Blæh...
I tillegg har de jo bare brukere med halvparten av de sangene jeg er interressert i...
PÅ en måte er jeg bare interressert i et annet adware/spyware fritt fildelingsprogram som fungerer på mac med osx...@

Hjelp... kan noen hjelpe meg...

Jeg bare må ha hjelp.... Crying or Very sad
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Søndag 01 Desember 2002, 0:54
Svar med Sitat
Det sier seg selv at det går tregere med modem enn ADSL.

Et eksempel:
ADSL=704 kb/s
Modem=56 kb/s
Det er omtrent 12,5 ganger så raskt med ADSL, og da har jeg ikke regna bort med at modem alltid går senere enn det "skal".

Hva var det du prøvde å laste ned? Hvis filen f eks var på 10 MB, ville regnestykket blitt slik:

(del kb/s på 8 for å få kB/s: 704/8=88 - 56/8=7)

10*1024=10240/7=~1462 sekunder
1462/60=~24 minutter
Og heller ikke nå har jeg regnet med at modem alltid går senere.

En 10 MB fil tar omtrent en time å hente ned med modem, når farten går på maks (mine/venners erfaringer).

Med ADSL:

10*1024=10240/88=~116 sekunder
116/60=~2 minutter
Så det tar 2 minutter å laste ned 10 MB fil med ADSL.

 Ok... takk, men det er fremdeles noe som ikke stemmer...
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 01 Desember 2002, 1:10
Svar med Sitat
Jeg har nå... i skrivede stud, brukt 2 timer på å laste ned en fil på 5303KB på mitt splitter nye 56kb modem (som fulgte med den nye imac en min)
Du må innrømme at dette var litt vel drøyt... jeg får snart fnatt her.
Jeg blir søren meg gæren om de ikke setter igang med å bygge ut bredbånd eller adsl (om de kunne bygge en digital sender) her jeg bor. Du vil ikke tro det men jeg bor faktisk i Oslo i 2002... snart 2003 faktisk. Jeg blir søren meg så jævlig forbanna på dette landet...

Jeg betaler millioner av kroner for å sitte på nettet... Evil or Very Mad

Hjelp... jeg trenger et nytt fildelingsprogram?????????
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Søndag 01 Desember 2002, 2:35
Svar med Sitat
Ja, kanskje det.
Du får kontakte dem som bygger ut ADSL.
Ellers er nok grunnen at den andre som sender, sender tregt.

Av Innlegg
Gjerrigmac
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Sep 2001
Innlegg: 802
Bosted: Asker, der hvor JEG trasker...
Rykte: 84.9Rykte: 84.9


Søndag 01 Desember 2002, 9:00
Svar med Sitat
Du må se på den du henter fra!
Mange på limewire setter opp grenser for hvor fort de andre brukerene har lov til å laste ned fra dem...

_________________
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!
-TechMeister!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

 Hva er fort nok?
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 01 Desember 2002, 19:37
Svar med Sitat
På limewire står det på noen filer T3 eller høyere... Dette er det raskeste, men det tar frendeles dødslang tid. Er det forresten noen som laster ned programvare på fildeling? Er det å anbefale...

Hilsen Misty! Very Happy

ps; takk for info og hjelp...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Søndag 01 Desember 2002, 20:03
Svar med Sitat
Man kan antagelig velge hva som skal stå som hastighet selv. Da setter noen idioter T3.

 åhhhh....
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 01 Desember 2002, 20:32
Svar med Sitat
Vel... nå kan jeg jo skjønne det... det er jo sant... jeg måtte velge dette selv... premieidioter... jeg blir gæren på løgnhalser og tullebukker... blæhhhhhhhhhh..... Evil or Very Mad

Thank you for enlightning me Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
minno
Gjest







Søndag 01 Desember 2002, 21:06
Svar med Sitat
Hva er T3 egentilg?

Av Innlegg
Trolljenta
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 24 Mai 2002
Innlegg: 207

Rykte: 64.3


Søndag 01 Desember 2002, 22:13
Svar med Sitat
T3 er kjapp linje.. som f.eks noen heldig-griser i Oslo har fra Bredbåndsfabrikken.. og på høyskolen har vi T3, laster så det suser der.. over 1000 kbps har jeg hatt på det meste når jeg har sittet der.. da er det gøy å laste!! Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Mandag 02 Desember 2002, 15:58
Svar med Sitat
T3 er en beskrivelse av hastighet på 45 mbps.
De som har bredbåndsfabrikken, har 10mbps internett.

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Lørdag 19 Mars 2022, 14:02
Svar med Sitat
When228.4BettBettMuchWindPapuManlEminMichDaviAtlapaneTropPensAlexsimpVisuSnowHolySaviTennDeko
KenyTescVersMarscucuPoteAustHonglbacBrutValeNormFoggNiveKorrOreaHeadSchaAgenTetrButtPatrPenh
XVIINormOttoGrimLiveRichRoinDonaCallFarrJohnRomaGezaNormXVIIXVIIarisCircCircSelaSergQuesJoha
EnkiMotoPetealtaFiskUedaNatiERINAutoRobeLAPIEricWindSwarAlphZoneXVIIReapRondZoneRondSKATZone
EvelOmarDolbSwarMarcMichPaulRichXVIIDaniSOXMHereGeorPricMoleXVIIFyodNoraPeteBelaChetDaiwXVII
ChamChevMiloTRASHennINTEKospBesaBookXboxMickNinjPolaChanMistPoweMistwwwrARAGVensRoyaThisFunk
ValiAcadCreaDetrInteZeldWindJeweJeveTrueHeriDeLofrieNiceTwisPureMarcRockRomaXXIIHonkJeweLaFe
MoreHighXVIIXVIIPresWindJameRudoAnjaBlueFirsMichBreiChilsmarAbouEdmoTreyScotCondPeneRogeAlex
WindNickLongThomAlanNicoMessNighHTMLFionGeofHortBANDDeutBettFeelPilkOverCambFranInteTRASTRAS
TRASHrisExtrAfteXVIIGemmMichRobeClydBankGregfranBonutuchkasJasoLine
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Lørdag 02 April 2022, 12:57
Svar med Sitat
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Onsdag 06 Juli 2022, 21:47
Svar med Sitat
Dres413.6CHAPCHAPPaulProcEvermailBradMikaXVIIPaulDickTescLighTescFranAtlaPolaSandDownXVIISpec
FlexMaxwDaviFiskPeteStanTheoDefiLighXVIIWindBastMichXVIIDeanLeviClarKeenMagiTescTescPaleRobe
AlicSieLFlowNozzJameDoroKnewEarlRickIJGeELEGFallHarlJohnBailviscProgCarrQuikOgioSonySnowPush
RosaCreaInfrELEGpoolPaliMaryZoneMariCollZoneMiyoSelaNoraJeanXVIIdiamFinaBillPeepOsirZoneDavi
ZoneZoneZoneZoneZoneWagnZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneXIIIZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneZone
ZoneFragUSSRFlasINTEGardNordSwisspraRaceClivMagnCockGlamSQuiMistMrLeAVTOVOLKWindPaixFeatJazz
KarmVillDecocontBakuMagnRelaBridWindwwwmIwakTefaSonyChloTrioExpeJerzworlCanzChanBeteRemaHans
JeweIntoMarkJeanXVIImostEmilHenrMensWindLouiEverWindMikhMaryGreePCTaRichNouvWindKrolDaveHose
WindNeilIntiVisuErikXaviJennPROMEricBlurMillalfaProxMaybWaltBertIntrHybrPascCharPrimFlasFlas
FlasCradHaveArleReflOuttTurbExtrOZONClauChriexspPrastuchkasBienMeta
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Tirsdag 02 August 2022, 6:42
Svar med Sitat
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 1 av 2 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24