Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Bruk av internett -> hip hop

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Torsdag 16 Januar 2003, 16:43
Svar med Sitat
Tsk tsk.. Saklig Laughing

Det er ikke så uhyre vanlig at folk bare skryter om seg selv.. Det blir litt for latterlig(!) å påstå.. Selvfølgelig vil det forekomme i enkelte tilfeller, men det er jo ikke direkte uvanlig i noen miljøer.. Kanskje slike uttalelser stammer fra et noe snevert grunnlag?

Seff, tagging er teit og tåpelig, o.s.v., og de gjør det fordi det gir et kick, og bla bla bla.. Dette er vel gammelt nytt?

oyvindbs har et veldig godt poeng - Jeg synes også de virkelig gode albumene bare blir bedre og bedre etter hvert som man hører på de.. Men jeg vil Misty litt rett i det at generelt sett så kan man ikke lære å like en genre.. I det minste de lidenskapelige musikk-elskerene vet hva de vil ha, og styrer unna alt annet, mens andre synes alt er greit og faller for en fengende melodi.. Det er nå min teori Smile

Og når det gjrlder din verdighet, Hulemann, så skal jeg kanskje frastå fra å kommentere den? Wink

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Torsdag 16 Januar 2003, 22:27
Svar med Sitat
Jeg er veldig imot tagging i grunnen... men T-banestasjoner er et sted, hvor jeg synes de kan åpne for litt flotte grafittibilder... For det er jo kunst vil jeg si... men det kommer jo selvsagt også ann på hvem som lager det, og hvordan... Dette er jo et sted der det eller er grå vegger, og ikke noe spennende å se på...
Tankeløs skribling på uttallige bygninger er det jeg virkelig finner unødvendig... Tegne på verna bygninger og kontorer osv er jo helt idiotisk...

De virkelig gode albumene ja... der er sant. Men jo flere ganger jeg f.eks hører den tåpelige sangen av Nelly og Kelly Rowland... Hakke brydd meg noe serlig om hva den heter, så det vet jeg ikke... Rolling Eyes Jo flere ganger, desto verre syntes jeg den er...
Men den jo mere, jo bedre, er jeg jo enig i... det skjer jo til stadighet... Men jeg greier f.eks. ikke å like Opera bare fordi jeg hører på det...

Og jeg må innrømme at da jeg var i spania i fjor sommer lot jeg meg rive med på The kethup song; kanskje noe påvirket av omgivelsene... Rocka avgårde i 3 uker, og tenkte jeg aldri skulle få høre den igjen, men det fikk jeg jo selvsagt... og nå greier jeg det ikke lenger.... blæh... Evil or Very Mad

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Torsdag 16 Januar 2003, 22:29
Svar med Sitat
Nei kom igjen du Abi. Wink Derfor jeg er her.

Oyvindbs: Du kan bare ta det helt med ro...Trance og Hit-lister er heller ikke helt meg, med mindre et av "mine band" spilles på de. Sjelden. Trance har nok tatt over. Synes det rett og slett er for slitsomt å høre på jeg. Samme som hip-hop. Slitsomt det også.

Videre er også jeg enig at et album kan bli bedre og bedre. Første gangen en hørte det var det kanskje ikke all verden, men da var en kanskje mest opptatt av å høre alt på platen, og komme seg i gjenom. De neste gangene tar en seg mer tid, og virkelig hører hvor bra det kanskje er. Legger merke til flere detaljer osv. Det er i hvert fall min teori, og den passer bra på meg.

Og tagging...jo'a vi har som abi sa, hørt det før, og vi hører det igjen, men det betyr ikke at det er irrelevant i sammenheng med temaet. For det kan ikke dyttes under en stol at det desverre ofte er dette hip-hop miljøet som står for tagging. Noe det har blitt mer og mer av...temaet gikk mer over til hip-hop miljøet enn "musikken" selv.

Pen jakke er jeg fortsatt glad forsvant...men det er jo min mening...jeg likte de ikke...jeg klarer ikke å høre på muskken deres, dermed er det en fordel for meg at de forsvant.

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Torsdag 16 Januar 2003, 22:35
Svar med Sitat
Pen jakke... bare navnet kan jo gi en gåsehud... Ikke rart de skalv i buksene og ble oppløst... ikke spesiell festlig musikk heller...

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

 Pen Jakke
Av Innlegg
oyvindbs
Gjest







Fredag 17 Januar 2003, 15:48
Svar med Sitat
Skjønner at jeg ikke kommer noen vei med Pen Jakke her, men det er vel sånn det er å like en undergrunnssjanger som ikke er så veldig pop...

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Fredag 17 Januar 2003, 19:30
Svar med Sitat
Pen jakke... ja du sier noe der... nei det har absolutt ikke noe med at de ikke er så pop altså... De het noe mye bedre før... Blazer... hehe... Det har seg bare sånn at jeg ikke liker musikken deres... og særlig ikke folk som rapper på norsk... Diaz og de kjærringene (unnskyld uttrykket) med stikking eller noe sånt, er det værste eksempelet...

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
oyvindbs
Gjest







Lørdag 18 Januar 2003, 12:53
Svar med Sitat
Hakke hørt så mye av stikking låta, men diaz er en norsk rapper som rapper på engelsk og bør holde seg til det, ikke bytte til norsk bare fordi det er i vinden.

Sjekk ut Star Wars rappen. Ganske gøyal. Er det noen som veit hvor tekstene er tatt fra, ikke direkte kopier, men småredigerte... Veit at Yoda's er tatt fra en snoop låt og at "knock him out the box, luke" eller no er tatt fra Slick Rick("knock him out the box, rick").

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Lørdag 18 Januar 2003, 19:20
Svar med Sitat
Helt enig... og serlig når denne greia virkelig suger... Diaz burde holde seg til det han kan.,..

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Lørdag 18 Januar 2003, 21:45
Svar med Sitat
Jeg ser ikke på det som noe stort tap om han gir seg med det han kan og Smile

Men Pen Jakke, derimot, det var noe som burde vart mye, mye lenger.. De var jo kule, og navnet var jo en klassiker!

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Lørdag 18 Januar 2003, 22:16
Svar med Sitat
Diaz; Ja...
Pen Jakke; Nei...

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Søndag 19 Januar 2003, 21:19
Svar med Sitat
Hehe

Men hvis du kun liker Eminem innenfor rap-genren, er det vel spesielt vrient å forenes på det området? Smile

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 19 Januar 2003, 22:23
Svar med Sitat
Det er sant... men det har seg ikke sånn at jeg hater all annen hiphop, men den norske er ikke akkurat genial i mine øyne (på norsk altså, med norsk tekst) Very Happy

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

 norsk rap
Av Innlegg
oyvindbs
Gjest







Mandag 20 Januar 2003, 17:27
Svar med Sitat
Hva har du hørt av norskspråklig rap? Har du noen god basis for ikke å like det?

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Mandag 20 Januar 2003, 18:24
Svar med Sitat
Hmmm... Gatas Parlament, tungtvann, kremlyrikerne (eller noe sånt), diaz, rimebakeriet, Definite and Lex Luthor, Pen jakke, Herreløse... Og To små karer fra JUnior grand prix... de må jeg ikke glemme... Kommer ikke på fler i farta, men det skulle vel ikke være nødvendig Confused

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

 Norsk rap
Av Innlegg
oyvindbs
Gjest







Mandag 20 Januar 2003, 18:58
Svar med Sitat
ok. Du har hørt en del. Du burde sjekke ut Carpe Diem, dritkul norskspråklig rap med mening. Tror ikke de har gitt ut noe, men kan høres på konserter. Så du liker norske rappere som rapper på engelsk? Hva er det som gjør at det blir kult med en gang det ikke er vårt morsmål som det rappes på? Er det sånn at man skal ha lov til å skryte så mye man vil så lenge man holder seg til engelsk, men at man med en gang språket er norsk må ha masse mening i tekstene?

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 4 av 8 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24