Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Bruk av internett -> Testitonline

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Av Innlegg
Erik
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Mai 2001
Innlegg: 431
Bosted: Klepp
Rykte: 80.9Rykte: 80.9


Mandag 18 Juni 2001, 3:54
Svar med Sitat
Hvorfor da ??

_________________
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
oycob
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Mai 2001
Innlegg: 249

Rykte: 65.2
stemmer: 1


Mandag 18 Juni 2001, 16:08
Svar med Sitat
så er det noe som heter likestilling også, og det bedriver absolutt ikke testitonline når de skiller SÅ mye ut på alder og inntekt som de gjør...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post

Av Innlegg
Siri L.
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 92
Bosted: Skien
Rykte: 73.6


Mandag 18 Juni 2001, 16:18
Svar med Sitat
Hmmm... det er ikke HELT det det går på når det gjelder markedsundersøkelser. TestitOnline lager markedsundersøkelser ut fra hva kundene sier til dem. Hvem som blir spurt avhenger av hva slags produkt det gjelder. Det ville f.eks. være helt meningsløst å spørre gutter om deres forhold til bind - uansett hvor mye dette kan oppleves som forskjellsbehandling. Likeså er det meningsløst å spørre folk som ikke er gamle nok til å kjøre bil om hvor de som oftest fyller bensin og hvor de reparerer bilen sin... Når det gjelder mer generelle produkter som f.eks. brus, gjelder det også her sterke føringer fra produsenten. Hvis f.eks. Coca Cola vil ha en markedsundersøkelse om sine produkter, er det mest sansynlig at de henvender seg til unge mennesker, for Coca Cola skal være "ungdommens drikk"... Det er (desverre) ikke TestItOnline sin skyld dette her...de bare gjennomfører undersøkelsene etter krav fra sine oppdragsgivere. Det hadde vært enklere å kunne skylde på de, men det kan vi altså ikke.



:smile: Siri

_________________
"Vi har blitt lurt - prinsen var pappagutt, en håpløs, bortskjemt fyr..."
viZit Blonde Bøller aNd Siris hjemmeside
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger ICQ Nummer

Av Innlegg
richard
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 27 Mai 2001
Innlegg: 16

Rykte: 72.1


Mandag 18 Juni 2001, 19:52
Svar med Sitat
ja, men det er ikke lov å spørre om mer enn nødvendig. og det kan jo diskuteres om inntekt er relevant info for et slikt firma. skal en som tjener 100 000 ikke få spørsmål om han/hun kunne tenkt seg å kjøpe en ny bil f.eks. fordi inntekten er for lav? alder og kjønn burde faktisk være nok.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Billy
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Jun 2001
Innlegg: 130

Rykte: 74.3


Mandag 18 Juni 2001, 22:50
Svar med Sitat
Har berre 3000.

Lurer på korfor dei sletta fredrik sine poeng.

_________________
Skip o hoi
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Siri L.
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 92
Bosted: Skien
Rykte: 73.6


Tirsdag 19 Juni 2001, 10:16
Svar med Sitat
Nå er det jo engang slik at inntekten HAR betydning for hva slags produkter du kjøper. Med bil generelt skal man vel ikke skille alt for mye på dette, ettersom "bil" er mange forskjellige modeller i mange forskjellige prisklasser. Men si at Lexus lanserer en ny modell og vil lufte "interessen" for dette produktet. Da er det lite sansynlig at de vil lufte interessen blant oss "vanlig dødelige" som ha under 300000 i årslønn, ettersom en ny Lexus absolutt ikke er i vår prisklasse.



Jeg VET at dette med inntekt har mye å si. Har i noen år jobbet med å skaffe sponsorer til diverse idrettslag og idrettsarrangement. Bedrifter er veldig obs på hvilken målgruppe de treffer ved å reklamere på stevner med ulik profil. Vi fikk f.eks. Jacobs (en eksklusiv matbutikk på Bekkelaget i Oslo) til å sponse småjentelaget vårt. Dette fordi Bekkelaget er kjent for å være et "sossestrøk" i Oslo. Et småjentelag på Grønland hadde aldri fått dem som sponsorer. På samme måte får du sjelden bedrifter som driver med akjser til å sponse lag/idrettsarrangementer der det ser ut til at foreldre og deltakere befinner seg i det nedre sjikt av lønnsstigen, for dette er ikke et interessant marked for dem.



På samme måte er det med markedsundersøkelser. Man ønsker å lufte interessen i de delene av befolkningen man er interessert i å få marked for sitt produkt. Jeg ønsker å selge en flaske Cognac til 1900 kroner (vi har en på polet som koster det). Jeg henvender meg mest sansynlig til menn, over 40, med ganske høy inntekt/formue... Jeg ønsker å selve fasjonable moteklær for den "modne" kvinne. Jeg henvender meg til kvinner, over 40, med høy inntekt/formue... Du har produsert en softwaretittel (f.eks. til videoredigering på PC). Dette er et ganske dyrt produkt (5 tall...). Du henvender deg mest sansynlig til menn (flere menn er aktive med PC og slikt enn kvinner, selv om kvinneandelen stadig øker), med forholdsvis god inntekt, og ganske unge menn (<35 år)... med mindre du har et sterkt ønske om at dette skal være et produkt som skal ha en annen profil enn andre videoredigeringsverktøy, og henvender deg til kvinner isteden...



Det er ingenting å føle seg forskjellsbehandlet for - det er lite man kan gjøre med hva lags profil produsenter/distributører ønsker å legge for sitt podukt, og de henvender seg selvfølgelig deretter.



:smile: Siri

_________________
"Vi har blitt lurt - prinsen var pappagutt, en håpløs, bortskjemt fyr..."
viZit Blonde Bøller aNd Siris hjemmeside
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger ICQ Nummer

Av Innlegg
Espenhh
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 27 Mai 2001
Innlegg: 841
Bosted: Oslo & Jessheim. I'm Skilsmissebarn ;)
Rykte: 93.6Rykte: 93.6


Onsdag 20 Juni 2001, 10:28
Svar med Sitat
du sier mye bra, siri...

lange seriøse innlegg

er ikke rart du er mod...

_________________
Hilsen Espen

Eget forum?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Torsdag 19 Juli 2001, 16:09
Svar med Sitat
Jeg ble slettet fordi jeg var registrert som under 15 år. Merkelig at man kan registrere seg som under 15 år når du ikke kan være under 15 år..?

Av Innlegg
Billy
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Jun 2001
Innlegg: 130

Rykte: 74.3


Lørdag 21 Juli 2001, 22:04
Svar med Sitat
Ja og så venta dei til du hadde besvart til 4000 poeng. Dårlig gjort.

_________________
Skip o hoi
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Tirsdag 14 August 2001, 9:26
Svar med Sitat
Det syns jeg også. Jeg kunne ihvertfall fått 50 spenn i posten eller noe Smile

Av Innlegg
Billy
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Jun 2001
Innlegg: 130

Rykte: 74.3


Tirsdag 14 August 2001, 21:56
Svar med Sitat
Jaja, bedre lykke neste gang.

_________________
Skip o hoi
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Billy
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Jun 2001
Innlegg: 130

Rykte: 74.3


Onsdag 15 August 2001, 21:29
Svar med Sitat
Fekk meg 1000 i dag. Tot 6000.

_________________
Skip o hoi
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
silden
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Mai 2001
Innlegg: 90

Rykte: 73.7


Torsdag 16 August 2001, 10:12
Svar med Sitat
eg har no 8000
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Esperance
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 06 Okt 2001
Innlegg: 15

Rykte: 67.7


Lørdag 08 Desember 2001, 15:03
Svar med Sitat
Jeg tror jeg har 2000 poeng nå, men så har jeg allerede fått en cd singel i posten. Men, jeg synes at det siste halve året har det kommet så får undersøkelser. Tror jeg bare har fått to stk jeg. Er det bare jeg som får så få eller får dere også få undersøkelser?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 282831

Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9Rykte: 5687.9


Fredag 18 Mars 2022, 18:43
Svar med Sitat
Mich92.4ReprReprEnriLazaSidnBegaErnsTerrRabbDekoRondGeorNighRotoJohnRajnContYorkRoseAstrAdel
CasaTescImpaEcliByzaPoteDiadJohnClouPatrTerrFallFrieOlieCleaPlanWellGlisSHARAccaregiGuccIchi
SonyMariStepFunkAmarSterJeweAlaiAverPatrMineclocCotoElisArthElemsatiFELIEpilCharElegVernFast
TrasBlueMarcKrzyClauOrsoLuckZoneEdgaWillLAPINatrGeradiamZoneRHINZoneaypeGlamZoneZoneASASZone
RobeDjanTituXVIIJohnVisaMaurAnneFyodXVIICharDaiwEncoIrisRichBeviBirtLarsXVIIGeorStepJulePhan
MantCmieRostCitiNearToryKronSCARBrunPeugBookXIIIFairFibeVanbBossGiglEggeapprARAGPENNmostjazz
ValiqTheNDFEBlanGullGimmRescWindInteTefaElegTefaZelmMarcShebChrispecJeanLadyAmerNoamMariAndy
LukiSpeaWeslGabrVincMarkJamePablPergNothProsOlegAdinChriSpinwwwiWestWernCarrStepThisDaviRuss
EmilGAAPJohnUnitPanaImagRudyVolvWindGranDaviAstrNokiTobyEnidXVIIDrivDickMartJeanJoliCitiCiti
CitiPfitweekDaviAnnaTommNormBookNeilConnJeweXVIIIndituchkasTanvUmes
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 2 av 4 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24